|
Scenariusz zaj. integr. z zakresu edukacji plast. i muz. oraz komunikacji werbal
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1778 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Metody wspomagające dziecko w nazywaniu umiejętności czytania, pisania, i liczenia- elementy MDF
Scenariusz zajęcia integracyjnego z zakresu edukacji plastycznej i muzycznej oraz komunikacji werbalnej dla dzieci 6 letnich–zastosowanie elementów MDS
Prowadząca: mgr Elżbieta Jaworska Data: Temat: Kukiełka z ulubionej bajki Zuzanki- „Bajka o kotku i kogutku” Cel ogólny: -rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej jako przygotowanie do nauki czytania i pisania. Zastosowanie różnorodności form przekazu technik plastycznych i edukacji muzycznej w powiązaniu z nauczaniem wartości Cele operacyjne – dziecko: -wykonuje kukiełkę wg instruktażu nauczycielki -doskonali sprawność manualną (wycinanie, montowanie, klejenie kukiełki) -potrafi skoordynować ruch ręki i oka podczas rysowania wzorów nawiązujących do treści bajki i piosenki w powietrzu i na tacy z kaszą -potrafi zaśpiewać wybrany fragment piosenki wg umówionego kodu rytmicznego Forma organizacyjna: indywidualna, zespołowa, z całą grupą Metody: -czynne- kierowanie działalnością dziecka -percepcyjne obserwacji i pokazu, -słowne- opowiadanie, objaśnienia i instrukcje - elementy MDS Środki dydaktyczne: -tekst literacki „Bajka o kotku i kogutku”, pajęczynka- zagadka literowa, tacki z kaszą manną, torebki śniadaniowe dla każdego dziecka, wycinanki, nożyczki, klej, płyta CD-moje 5 lat cz.2, tabliczki z wzorem piosenki dla każdego dziecka- wzór gładki Przebieg zajęcia: 1. Wspólne rozwiązanie pajęczynki – zagadki literowej (Bajki Zuzanki). 2. Słuchanie bajki „Bajka kotku i kogutku” - wersja własna nauczycielki -podkreślenie wartości dobra, opiekuńczości, odpowiedzialności i przyjaźni w relacji z ludźmi i zwierzętami 3. Słuchanie piosenki Domek przyjaźni – podkład muzyczny z płyty CD – Moje 5 lat poz.30, tekst piosenki własny nauczycielki, utworzony na potrzebę zajęcia na podst. piosenki pt. „Rysunek” z w/w płyty
- śpiewanie piosenki z zastosowaniem jej wzoru // na tabliczkach - rysowanie oburącz serca, domu i drzewa palcami i dłońmi w powietrzu i na tackach z kaszą - rozwijanie koordynacji wzrokowo -słuchowo-ruchowej poprzez śpiewanie wybranego fragmentu piosenki z wykorzystaniem kodu graficznego np. X-klaśnięcie, ~ pstryknięcie, II – uderzanie piąstką o kolana i tak : x x x II ~ ~ ~ x To jest -mój dom z kotkiem mieszkam w nim ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ x a z ko- mina leci w niebo kolo-rowy dym itd.
4. Wykonanie kukiełki kota lub koguta z torebki śniadaniowej wg wzoru -samodzielne organizowanie przez dzieci stanowiska pracy -wykonanie kukiełki zgodnie z instrukcją -doprowadzenie pracy do końca 5. Likwidacja zajęcia: -porządkowanie miejsc pracy -umieszczenie kukiełek w wybranym przez dzieci miejscu
Piosenka – Domek przyjaźni To jest mój dom, z kotkiem mieszkam w nim A z komina leci w niebo kolorowy dym. To jest nasz dom i zielony las Słonko ciepłym swym promykiem co dzień wita nas. Na parkanie są wróbelki dwa W oknie stoją kwiaty, a na schodach jestem ja. To jest nasz dom popatrz tylko sam
Jaką radość przyjaźń daje nam |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|